Korona-aika teki kotitreeneistä ja lisäravinteista suosittuja

Korona-aikana kotitreenit ja lisäravinteet ovat nostaneet suosiotaan. Ihmiset haluavat pitää vastustuskyvyn hyvällä tasolla ja toisaalta myös kunnon korkealla. Korona on sulkenut kuntosaleja ja liikuntahalleja, mikä on pakottanut monet keksimään vaihtoehtoisia tapoja treenata. Ryhmäliikuntatunnit on peruttu, mutta toisaalta erilaiset nettijumpat ovat lisääntyneet. Kotona treenaaminen vaatii enemmän itsekuria ja järjestelyjä kuin kuntosalille lähteminen, mutta toisaalta nyt on hyvä hetki opetella, minkälainen kotitreeni on itselle sopivaa. Voima- ja kuntotasojen ylläpitäminen on se, mihin on mahdollisuuksia myös korona-aikana. Kehonpaino kulkee aina mukana ja punnerruksia ja kyykkyjä voi tehdä missä vain. Parvekkeilla on juostu maratoneja ja moni on siirtänyt treenaamista ulos. 

Lisäravinteet tueksi myös kotona

Kova salitreenaaminen on jäänyt monelta tauolle, mutta tästä huolimatta lisäravinteita voi syödä edelleen entiseen malliin. Vaikka treenien muoto vaihtuu, on edelleen kovan treenin jälkeen hyvä ottaa esimerkiksi palautusjuomaa. Korona-aika onkin hyvä haaste siinä, millä keinoin pystyy lisäämään omien treenien tehoa myös kuntosalien ulkopuolella. Omasta kehosta voi saada yllättävästi irti myös ilman laitteita tai ohjaajaa. Ulkotreenejä voi pitää myös yhdessä ystävän kanssa, kunhan muistaa pitää tarpeeksi etäisyyttä. Itsestä ja omasta vastustuskyvystä on hyvä huolehtia, mutta heti mahdollisten flunssaoireiden ilmestyessä tulee hellittää treeneistä. 


Takaisin


Kokemuksia? Lisää kommentti

Mikä on Suomen pääkaupunki?


Siirry alkuun