Arginiinilla pumppia lihaksiin

arginiini lisäravinneArginiini on palautumisestaan välittävän treenaajan lisäravinteiden kestosuosikki. Tämän aminohapon tehoa on vaikea olla huomaamatta; lihakset pumppautuvat verellä ja tulevat täydemmän tuntuisiksi. Treenissä tämä vaikuttaa siihen, että lihaksien hapensaanti tehostuu. Treenistä palautuminenkin on nopeaa kun veren virtaus lihaksiin on tehokasta ja ravintoaineet pääsevät paremmin kulkeutumaan lihaksiin.

Arginiini vaikuttaa elimistössä typpioksidin tuotantoa lisäävästi. Se vapauttaa kasvuhormonia sekä tehostaa immuunipuolustusta. Lisäksi se lisää seksuaalista halukkuutta sekä parantaa erektiota. Proteiinijauheista eniten arginiinia sisältää luonnostaan soijaproteiini. Arginiinia on saatavilla lisäravinnekaupoissa myös erikseen l-arginiini muodossa. Sitä voi erikseen ostettuna käyttää esimerkiksi palautusjuomassa, treenilaturissa ja välipalajuomissakin.



Arvostelut, kommentit ja kokemukset

KImmo Valo sanoo...4
Hei, yritän pienentää keskivartaloon kehittynyttä rasvarengasta kehittäen samalla lihasmassaa jonkin verran. Olenko oikeilla jäljillä jos ruokavaliossani olen vähentänyt rasvoja ja hiilihydraatteja, samalla treenaten punttia suhteellisen kovaa 5-6 krt viikossa. Lisäksi otan soijaproteiinina harjoittelun yhteydessä noin 30-40 grammaa. Muuten syöa aika normaalia kotiruokaa. Onko soijaproteiini hyvä tarkoitukseeni, vaiko hera vai mikä?

Kokemuksia? Lisää kommentti

Kirjoita numeroina kaksisataa neljäkymmentä kolme?


Siirry alkuun