Proteiini Tehonlisääjät KreatiiniAminohapot BCAA Vitamiinit ja mineraalit Palautusjuomat Ateriankorvikkeet Proteiinipatukat Hiilihydraatit Rasvanpoltto CLA

Parhaat lisäravinnekaupat
Lisäravinteet netistä

Lisäravinteita myyvät kaupat netissä

Yhteensä: 18 lisäravinnekauppaa
Valitse maksutapa
X
Lasku
Luottokortit
Osamaksu
Paypal
Postiennakko
Verkkopankit
Valitse toimitustapa
X
Kotiinkuljetus
MyPack
Nouto
Pakettiautomaatti
Posti
Arvostelun mukaan
X
Ei arvostelua
Valitse tuotemerkki
X
ACKD Easy Diet
Allevo
BSN
Biolatte
Biotech
Bioteekin
Chained Nutrition
Diasporal
Fast
Finnmax
Fit & Smart
Fit+Feelgood
Fitfarm
Gainomax
Gutzy
HCT
Hydroxycut
ISS Research
Iron Gym
Isostar
Leader
Lysi
Magnex
Mammut
Mass
Mass Nutrition
Maxim
Modifast
Multipower
MusclePharm
MuscleTech
Mutant
MyProtein
Naturdiet
Nutramino
Nutrilett
Olimp
Optimum Nutrition
PVL
PharmaFreak
Powerbar
Powerman
Puhdistamo
Quest
Ratiopharm
Redram
Scitec Nutrition
Self Omninutrition
Skip
SmartSupps
Solgar
Stacker
Star Nutrition
Swedish Supplements
USP Labs
Ultimate Nutrition
Vitargo
Weider
Nu3
Poista kaikki suodattimet

Heikottaa, treeni ei suju? Voit kärsiä anemiasta vaikka hemoglobiini olisi normaali

04.04.2016

Himourheilija saattaa tietämättään kärsiä anemiasta, vaikka hemoglobiinitasot olisivat normaalit tai jopa korkeat. Raudan puute taas haittaa treenaamista ja tuntuu väsymyksenä.

 

Jos olo tuntuu vetämättömältä, väsyttää, treeni ei kulje eikä jalka nouse, kannattaa mennä heti otattamaan verikokeet ja niistä rauta-arvot.. » Lue lisää

Tuliko treenattua oikein? Näistä merkeistä sen tiedät!

29.03.2016

Lihakset ihan piipussa, jalat pettä alta ja veren maku tuntuu suussa? Tästäkö tunnistaa onnistuneen treenin? Ei suinkaan, unohda vanhat rääkkäysmetodit! Treenin ei tarvitse tuntua kuolemalta, jotta se olisi tehokas!!!

 

Treenin ei tarvitse hajottaa ja piiskata kroppaa ihan äärimmilleen, ainakaan liikuntatieteiden apulaisprofessori Jessica Matthewsin mukaan, jota.. » Lue lisää

Mistä vegaani saa proteiinia?

16.03.2016

Vegaaniruokavaliosta on puhuttu viime aikoina paljon, sillä vastikään julkaistu kohukirja Vähemmän lihaa puoltaa vanhasti kasvisruuan lisäämistä myös suomalaiseen ruokakulttuuriin. Mutta miten rankka treeni ja vegaaniruokavalio saadaan sopimaan yhteen?

 

Todella monet tutkimukset puoltavat kasvisruokavaliota: pelkästään kasviksia syövät.. » Lue lisää

Lisäravinteet-netistäNykypäivänä ihmiset kiinnittävät yhä enemmän huomiota omaan terveyteensä. Koska työ saattaa usein olla kiireistä ja stressaavaa, ei aina ehdi syödä niin hyvin kuin pitäisi. Istumatyössä ei myöskään tule liikuttua niin paljon kuin ehkä itse haluaisi. Moni harrastaakin tämän vastapainoksi vapaa-ajallaan liikuntaa esimerkiksi kuntoilu- tai saliharrastuksen muodossa, ja sekä harrastuksen tukemiseen että ruokavalion rinnalle moni hankkii nykyään lisäravinteet netistä.

Netistä löytyykin paljon luotettavia lisäravinteiden toimittajia ja maahantuojia, ja todella monella alkaa olla myös positiivisia kokemuksia näistä nettikaupoista. Hiljalleen yhä useampi kauppa siirtyy nettiin, ja tämä koskee myös lisäravinteita myyviä yrityksiä. Toimitukset ovat yleensä nopeita ja edullisia, ja tuotteiden laatua valvovat myös monet eri instanssit. Yleensä tilaamansa tuotteet saa kotiinsa muutamassa päivässä. Lisäravinteiden netistä tilaaminen on myös vaivatonta ja riskitöntä, sillä tuotteisiin sisältyy aina ainakin 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Nettikaupoilla on usein myös hyviä tarjouskampanjoita.

Suosittuja lisäravinteita myyviä verkkokauppoja on paljon, esimerkiksi Fitnesstukku ja Hyvinvoinnin tavaratalo, ja myös tuotemerkkien määrä on usein laajempi kuin kivijalkamyymälöissä. Netistä löytyvät niin Leaderin kuin FASTinkin suositut ja hyväksi todetut lisäravinteet, ja myös sellaisia, joita voi tilata ainoastaan kestotilauksena netistä käsin. Internetistä on helppo löytää myös muiden ihmisten kokemuksia monista tuotteista.

Lisäravinteiden ostaminen netistä tiivistetysti

  • Nykyään on helppoa ja vaivatonta tilata lisäravinteet netistä
  • Tuotevalikoimat ovat hyviä
  • Hinnat ovat kilpailukykyisiä
  • Toimitukset ovat yleensä nopeita ja edullisia

 

Lisäravinteet - kenen niitä kannattaisi käyttää? Entä millaisia? Onko niistä hyötyä? Korvaako niiden käyttö monipuolisen ruoan? Moni asiantuntija on sitä mieltä, että monipuolinen ja terveellinen ruoka on kaiken perusta. Tämän lisäksi voi olla joskus kuitenkin hyödyllistä käyttää lisäravinteita, kuten proteiinia. Syitä niiden käyttämiseen voivat olla esimerkiksi urheilu, dieetti, laihdutus, erityisruokavalio, raskaus tai stressi.

Kehonrakennus on laji, jossa keho joutuu usein äärimmäisen kovaan rasitukseen. Siitä palautumisen nopeuttamiseksi voi olla hyödyllistä käyttää paitsi palautusjuomia, myös muitakin harkittuja lisäravinteita. Kehonrakennus on eräänlainen extremelaji kehon kannalta, ja siinä opittuja asioita kannattaisi muidenkin urheilulajien harrastajien käyttää hyväkseen paljon nykyistä enemmän.

Lihaskasvu ja lisäravinteet

Jokainen vähän ravintoasioista perillä oleva tietää, ettei lisäravinteiden käyttö ole välttämättömyys lihaskasvun saavuttamiseksi. Treenin jälkeen kuitenkin tarvitaan palautumisen tueksi lihaksille ravintoa, jotta treenissä olisi jotain järkeä, kun lihaskuntoa tavoitellaan. Jos voimalajeista puhutaan, on treenistä palautumisessa tärkeintä on saada lihaksille riittävästi proteiinia. Lisäksi proteiinin tulisi mahdollisimman tehokkaasti myös kulkeutua lihaksiin asti. Juuri tähän tähtäävät palautusjuomat, joissa on sekä hiilihydraattia että proteiinia. Hiilihydraatin nauttiminen nostaa veren insuliinia joka taas vastaavasti toimii proteiinin kuljettimena lihaksiin. On myös palautumiseen tarkoitettuja proteiineja tai aminohapposekoituksia joissa ei ole hiilihydraattia mukana. Niiden proteiinien nopea imeytyminen on kuitenkin mahdollista, koska ne ovat pilkotummassa muodossa kuin tavallinen proteiinijauhe. Paitsi riittävästi ravintoa, lihakset tarvitsevat myös lepoa. Lihas kasvaa levossa, eikä samaa lihasryhmää kannata treenata uudelleen ennenkuin on palauduttu riittävästi edellisestä treenikerrasta.

Lisäravinteet netistä

Aminohapot Ateriankorvikkeet Hiilihydraatit Kreatiini Lihaskasvu Lisäravinteet naisille Palautusjuomat ja -tuotteet Proteiinit Rasvanpoltto Tehonlisääjät Vitamiinit ja mineraalit

Proteiinin tarve

Treenaavan ihmisen tulisi huolehtia että proteiininsaanti on vuorokausitasolla riittävää. Yleisesti sopivana määränä pidetään 1,4 - 2,2 grammaa/kehonpainokilo. 80 kiloa painavalla kehonrakentajalla tämä tarkoittaisi 112-176 g proteiinia vuorokautta kohti. Jos valitsee ruoka-aineensa viisaasti, ei tuon määrän saavuttaminen ole ongelma tavallisellakaan ruoalla. Joskus vain on kätevämpää käyttää ruoan lisäksi lisäravinteena otettua proteiinia, jotta proteiinintarve tulee täytettyä.

Jos tavoitellaan lihaskasvua, tulisi kehon energiatasapainon olla plussalla, sillä ilman tätä lihaskasvu on vaatimatonta. Tulisi siis syödä enemmän kuin mitä keho kuluttaa. Parasta olisi että keho saa ravintoa riittävän useasti päivän aikana jolloin myös aineenvaihdunta pysyy käynnissä ja verensokerikaan ei heilahtele turhaan ylös alas.

Lisäravinteet ovat käteviä, koska ne ovat optimoituja tuotteita lihasten palautumista ajatellen. Voit toki jättää lisäravinteet pois ja ottaa treeneihin mukaan vaikkapa perunamuusia ja pihviä ja syödä mahasi täyteen treenin jälkeen. Monilla treenaajilla kuitenkaan ruokahalua ei välttämättä ole välittömästi harjoittelun jälkeen, eikä tuota tapaa muutenkaan voi pitää erityisen kätevänä. Lisäksi tällaisen ruoka-annoksen imeytyminen olisi huomattavasti hitaampaa kuin palautusjuomalla.

Treenaajan tärkeimmät lisäravinteet

Aloittava treenaaja voi olla hukassa ravintoasioiden kanssa muutenkin, puhumattakaan lisäravinteiden ja ravintolisien viidakosta. Mitä tuotteita juuri minun kannattaisi käyttää? Erilaisia tuotteita palautumiseen, treenitehon parantamiseen ja lihaskasvuun löytyy hyvin runsaasti ja vieläpä eri lisäravinnevalmistajilta. Lue myös tietoa Arginiinistä, Haba Nerosta, Heraproteiineista sekä lisäravinteiden avusta kipeiden lihasten hoidossa.

Palautusjuoma

Tärkein yksittäinen lisä ruokavalioon on treenin jälkeinen palautusjuoma, eli siihen kannattaa satsata. Perinteinen palautusjuoma sisältää ainakin proteiinia ja hiilihydraattia sekä vaihtelevan määrän muita ainesosia valmistajasta riippuen. Vähätellä ei voi sitäkään, mitä treeniä ennen tai sen aikana nauttii ravinnokseen. Lihaskasvua tavoiteltaessa on huolehdittava energian riittävyydestä. Viime vuosina ovatkin tulleet suosituksi ennen treeniä nautittavat loader (treenilaturi, treenilatari) -juomat joilla pyritään maksimoimaan lihasten ravinnonsaanti myös treenin aikana. Ideana on ehkäistä väsymystä ja lihaskataboliaa treenin aikana sekä toisaalta myös antaa lisää tehoa treeniin.

Kreatiini

Yksi suosituimmista lisäravinnetuotteista on kreatiini, jonka moni treenaaja kokee tuovan lisää puhtia treenaamiseen. Kreatiinimonohydraatti on erittäin laajasti tutkittu lisäravinne ja sen hyödyllisyys voimalajeissa on todettu monissa eri tutkimuksissa. Kreatiinia on saatavilla myös kreatiinipyruvaatti-muodossa, jonka väitetään olevan joiltain osin jopa parempi tuote kuin kreatiinimonohydraatti. Sen sanotaan tarjoavan kreatiinin hyödyt ilman haittoja. Mitä kreatiinin haitat sitten ovat? Ainakin nesteen kertyminen elimistöön on yksi yleisesti tunnustettu kreatiinin haittavaikutus silloin, jos nesteenkertyminen tai painonnousu ei ole se mitä tavoitellaan.Jotkut treenaajat myös kertovat kreatiinin aiheuttavan heille vatsavaivoja. Jos haluat tietää miten kreatiini vaikuttaa treeniisi ja onko sillä juuri sinulle haittavaikutuksia, sitä parasta kokeilla itse.

Superfood

Nykyisin törmää yhä useammin termiin superfood. Mistä oikein on kysymys? Onko se jotain äärimmäisen prosessoitua ruokaa, niinkuin termistä voisi ajatella? Vastoin ensimmäisiä mielleyhtymiä asia onkin lähinnä päinvastoin. Superfoodit ovat luonnon omia puhtaita ruoka-aineita, joita on käytetty pitkään, mutta joiden varsinainen arvo ravitsemuksellisessa mielessä on huomattu vasta hiljattain. Terminä "superfood" tai "superruoka" on epävirallinen, eikä sille ole tarkkaa kriteeriä.

Superfood -ruuille yhteistä on se, että ne sisältävät valtavasti vitamiineja, mineraaleja tai antioksidantteja. Yksi suosituimmista superfoodeista on raakakaakao, jossa on suuria määriä antioksidantteja ja kivennäisiä, kuten magnesiumia ja kuparia. Muita suosittuja superfoodeja ovat mm. maca-jauhe, goji-marjat ja myös kotimaiset marjat.